Her kan du finne drømmebilen – etter dine behov

Bilbonanza under Handelsmessen

Salgssjef Fredrik Johannessen

Når dørene til Skarphallen åpnes under Nordnorsk Handelsmesse 2017 vil det være umulig å ikke få øye på det brede utvalget av bilmodeller. Trondsen Auto AS, Trondsen Bil AS, Harila AS, Tesla Motors Norway AS, Traasdahl AS og Teknisk Bureau AS kommer alle til å være tilstede under messen med ulike bilmodeller.

–  Det er kjempebra at så mange andre bilforhandlere er med. Vi tilhører alle den samme bransjen og har derfor de samme utfordringene. Selv om de er konkurrenter er de også gode kollegaer og det er flott å få være sammen og vise fram våre ulike bilmodeller, sier Fredrik Johannessen, salgssjef hos Teknisk Bureau AS.  

Fordeler og ulemper

Teknisk Bureau AS skal ha en stand på 300 kvadratmeter under messen og håper samtlige 60 ansatte har anledning til å ta turen innom messa i løpet av helgen.

–  Nordnorsk handelsmesse gir oss en god mulighet til å vise vårt utvalg til et bredt publikum. Alle våre merker fra Kia, Peugeot og Mercedes-Benz vil være representert. Det gjør at vi kommer til å vise frem både dieselbiler, elektriske biler, bensinbiler og Plug-in-hybrid, sier Johannessen.

For Johannessen gir deltakelse på messen de mulighet til å møte og snakke med kunder for å finne bilen som er perfekt for dem.  

–   Mange har i dag spørsmål vedrørende hvilke drivstoff de skal velge ved kjøp av bil, utfordringene i dagens marked er finne ut hva man har bruk for. Her har forhandlerne god kunnskap og kan hjelpe kunder i deres valg av bil og vi kan hjelpe de til å finne bilen etter deres behov.

Gode tilbud og morsom opplevelse

Ifølge Johannessen er det viktig for de å høre hva kunden har å fortelle om sitt bruk og sine kjørevaner for å finne den perfekte bilen for dem.

–   Det finnes fordeler og ulemper ved alle former for drivstoff. Det er derfor viktig å ta hensyn til kundens forutsetninger og hva slags bruk de har. Det kan vi hjelpe de med.

Svært mange av utstillerne, også Teknisk Bureau AS, kommer til å kjøre messetilbud gjennom hele uken og fram mot messen.

– Vi kjører egne kampanjer den uken. I tillegg kommer vi til å ta med oss en ekstra fin bil som ikke er så ofte i Tromsø. Jeg kan ikke si enda hva den er, men den vil fungere som et trekkplaster. Vi ønsker at kundene som besøker stand skal se noe morsomt og spesielt, sier Johannessen.